Publikacija dobrih praks projekta EPUO

 

Izšla je publikacija Dobre prakse pri Uresničevanju prenovljenega Evropskega programa za učenje odraslih (EPUO) 2012-2016 (Good practices in the Implementation of the European Agenda for Adult Learning). Med primeri dobrih praks projekta EPUO so tudi trije slovenski primeri: motivacijski filmi, strokovni dogodki EPUO za razvoj temeljnih zmožnosti odraslih in Parada učenja. Publikacija je prva različica zbirke dobrih praks nacionalnih koordinatorjev, saj
si v prihodnje želijo izdati še več primerov dobrih praks. 

Pregled izobraževanja in usposabljanja za leto 2016

 

Izšla je publikacija Evropske komisije Pregled izobraževanja in usposabljanja za leto 2016 (Education and Training Monitor), ki ponuja celovit pregled stanja na področju izobraževanja  in usposabljanja v Evropi, ki ga posamezne države dosegajo v okviru zasledovanja ciljev strateškega okvirja Izobraževanje in usposabljanje 2020 in gospodarske strategije Evropa  2020. V letošnjem Pregledu je viden napredek pri uresničevanju pomembnih ciljev EU, vendar tudi potreba, da države članice svoje izobraževalne sisteme prilagodijo in odprejo zlasti  za vključevanje na novo prispelih beguncev in migrantov.Pregled prinaša mednarodno primerjavo in analizo po državah, zato je osnova za razprave o prednostnih nalogah v  izobraževanju in usposabljanju ter o nacionalnih reformah izobraževanja.

 V letošnjem Pregledu so rezultati pokazali, da je Slovenija že dosegla cilje strategije Evrope 2020. Podatki kažejo, da je manj kot 10 % mladih, ki opustijo šolanje, in vsaj 40 % oseb  med 30. in 34. letom z visokošolsko izobrazbo. Hkrati pa smo presegli tudi evropsko povprečje, saj je stopnja zgodnjega opuščanja šolanja v Sloveniji le še 5 %, medtem ko je evropsko  povprečje 11 %. Vse več pa je tudi oseb, kar 43 %, z zaključeno visokošolsko izobrazbo (EU 38). Udeležba odraslega prebivalstva EU v VŽU še vedno zaostaja za zastavljenim ciljem (15  %), saj je v letu 2015 povprečje v EU 10,7 %, v Sloveniji pa 11,9 %.

 

Manifest za učenje odraslih v 21. stoletju

  Andragoški center Slovenije je objavil slovensko različico Manifesta za učenje odraslih v 21. stoletju (Manifesto for Adult Learning in the 21st Century), ki ga je pripravilo Evropsko združenje za  izobraževanje odraslih EAEA. Besedilo smo prevedli in  ga opremili s slovenskimi primeri in zgodbami učečih  se.

 

Zbornik kazalnikov OECD Pogled na izobraževanje 2017 (Education at a Glance 2017: OECD Indicators)

 

Organizacija za ekonomsko sodelovanje in razvoj (OECD) je objavila zbornik kazalnikov Pogled na izobraževanje 2017: kazalniki OECD (Education at a Glance 2017: OECD Indicators). Najobširnejši pregled izbranih mednarodno primerljivih podatkov o stanju in učinkih izobraževanja daje možnost spremljanja uspešnosti ustanov in sistemov vzgoje in izobraževanja s primerjanjem v krogu sodelujočih držav iz celega sveta (35 držav članic OECD in ključnih partnerskih držav: Argentine, Brazilije, Kitajske, Kolumbije, Kostarike, Indije, Indonezije, Litve, Ruske federacije, Savdske Arabije in Južnoafriške republike). 

Ogledate si tudi kratko predstavitev letošnje publikacije z opisi indikatorjev. Med predstavitvami, ki jih za posamezne države pripravijo v Sekretariatu OECD, pa je na voljo tudi predstavitev za našo državo (Country note – Slovenia).

InfO-mozaik: Izobrazbena struktura delovno aktivnega prebivalstva

  Na spletni strani Andragoškega centra Slovenije v rubriki InfO-mozaik objavljamo zanimiv prispevek o Izobrazbeni strukturi delovno aktivnega prebivalstva. Izobrazbena struktura delovno aktivnega prebivalstva (starih 25–64 let) se v Sloveniji izboljšuje. Nizek delež nizko izobraženih (osnovnošolska izobrazba ali manj) in visok delež srednješolsko izobraženih sta povezana predvsem z visoko vključenostjo mladih in odraslih v srednješolsko izobraževanje, visok pa je tudi delež vključenih v terciarno izobraževanje. Izboljšanje izobrazbene strukture delovno aktivnega  prebivalstva je  povezano tudi z demografskim učinkom in odhodom starejših, manj izobraženih skupin prebivalstva v pokoj ter prehajanjem  mlajših, bolje izobraženih, v zaposlitev.Kljub razmeroma dobri izobrazbeni strukturi delovno aktivnega prebivalstva v Sloveniji pa so opazne  razlike glede na  spol, starost, dejavnost in poklicno strukturo prebivalstva.